Tandläkarbesök och barnklippning


Idag var det dags för ett besök hos tandläkaren. Huuuuh! Har frisktandvård, vilket innebär att jag betalar 35 kr/månad och då är tandläkarbesöken gratis. Skönt, eftersom jag shoppat upp nästan hela lönen, och nästa inte kommer förrän på fredag. Fy på mig!
Fick jättemycket beröm för mitt rökstopp, härligt att slippa få skäll för en gångs skull. Gaddarna såg riktigt fina ut, inga hål, bara liiite tandsten som snabbt togs bort. Nu blir mormor stolt! (Hon är nämligen tandsköterska.. :-))


Var och tränade styrka på gymmet imorse, och det kändes inte alls bra. Kände mig vek i kroppen, orkade inte lika många reps som jag brukar och pulsen ökade fortare än vanligt. Många i omgivningen är eller har varit förkylda nu, så man kanske skulle passa sig lite. Näsan har nämligen varit ganska snuvig på morgnarna ett tag. :-P


Eftermiddagen/kvällen har tillbringats hos Elin, och vi har roat oss med frisering av hennes två busungar. Meningen var att jag skulle klippa lillgrabben, eftersom han hade blivit galet långhårig, men när han var klar så pep storasyster till och ville också bli lite ompysslad, så hon fick hoppa upp i stolen och klippas hon med. :-) De blev såå söta!


Sitter förrsten och tittar på Generation Fett på 3:an, herregud, man kanske inte skulle klaga på vikten så mycket iallafall. Vissa har det ju värre!


Kramar på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0