Insiktsfull

Håller med dej Carro Barro, livskriser är fan inte att leka med! Men - nu känns det som om jag ser lite ljus i den mörka lååånga tunneln.. :-P

Funderat mycket över det här med utbildning, jobb, förhållande, vänner, familj.. ja, livet helt enkelt. Kommit till en del viktiga insikter:

Insikt no.1: Jag MÅSTE inte flytta iväg och plugga, även om tjugofyratusen människor runt omkring mig säger att det är en superbra erfarenhet. Det är det, absolut, och säkert jättejättekul, men just nu är varken jag, själen eller kroppen redo för det. Basta!

Insikt no.2: Ett förhållande blir inte bättre än man gör det, har därför tagit ett långsnack med sambon och rett ut en massa oklarheter, vilket känns underbart skönt. Är ju fortfarande lika superkär som i början, kanske till och med ännu mera. Vi måste bara båda bli bättre på att visa det. Mera kärlek åt folket (iaf mej)!  Hihi.

Insikt no.3: Sluta röka är ett jävla otyg, går fortfarande fint, 2 veckor har gått nu, men fifan vad deppig man blir.. Gaaaah! Antar att det är anledningen till att denna blogg på sista tiden blivit en gnällblogg. Ska råda bot på det nu, hoppas jag. De säger ju att tredje dagen, tredje veckan, tredje månaden osv. är värst, så jag hoppas att humöret är på väg att stabiliseras.

Insikt no.4: Mit jobb är egentligen inte förjävligt, men det passar helt enkelt inte mig. Är väldigt sugen på att läsa till sjuksköterska, och detta finns på distans från Högskolan i Kalmar. :-) Bra va? Åka till kalmar i snitt en gång/vecka, och plugga hemifrån resterande tid skulle ge mig tid att ta hand om kroppen samtidigt som knoppen får jobba. 
Jag slipper lämna sambon, mina älskade vänner, familjen och dessutom har jag ju ett givet sommarjobb och extraknäck tills utbildningen är klar. Har två hinder som står framför mig, Matematik B och Naturkunskap B, dessa kurser skall betas av innan skolan kan sökas. Kommer bli tufft, men inte omöjligt! :-)
 
Insikt no.5: Vikten går mycket sakta men säkert nedåt, vilket är oerhört frustrerande, men å andra sidan har jag nog byggt en del muskler nu. Tränar ju faktiskt oftast 4 pass i veckan + promenader och cykel till och från jobbet. Ingen viktdepp här nu, för då kommer kilona krypande tillbaka istället, o det vill vi ju inte!

Långt inlägg idag, det behövdes!

Tack och på återseende (hoppas jag :-))

Kommentarer
Postat av: carro

Good 4 U!

2008-10-12 @ 23:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0