Back to reality

Relativt tuff jobbvecka väntar, känns rätt skönt faktiskt. Mycket lättare att sköta mat och träning när vardagen rullar på. Viktnedgången denna vecka: 0.3 kg. Illa illa, men jag får försvara mig med att det har varit fullt upp med annat hela veckan. Den totala viktnedgången ligger nu på 9.1 kg. Inte så illa pinkat ändå! :-D

Denna veckas träningsschema:

Måndag: Promenad 1 timme.
Tisdag: Styrka/kondition Nautilus
Onsdag: Simning 1 timme
Torsdag: Kondition 1 timme
Fredag: Styrka/kondition Nautilus
Lördag: Vila
Söndag: Promenad 1 timme

Yeah! ;-)

Skuttade upp ur sängen imorse, pigg som en lärka inför min planerade morgonpromenad. Trist nog så var vädret ute grått, kallt och tråkigt, termometern visade 9.8 grader. The summer is over, people! Ändå rätt skönt att komma ut och få lite frisk luft och rensa tankarna lite. Dessutom hade jag fyllt mp3n med massa ny musik med riktigt ös i, man blir mera peppad att snabba på stegen då.
Den nya favoriten är det danska bandet Volbeat, definivt värt att tanka ner om ni gillar lite drag. Skulle kalla det en blandning av Johnny Cash och hårdrock. Läckert! Kan framför allt rekommendera låtarna The Human Instrument och Sad Mans Tounge.

Idag blir det enhetssamråd innan det är dags att jobba jour. Mötet håller på mellan 13.00-14.30, tredje gången jag går nu. Ingen annan i personalgruppen verkar intresserad, men jag tycker faktiskt att det är rätt trevligt/intressant. Dessutom blir det ju lite mertid, som jag kan plocka ut vid annat tillfälle. Alltid trevligt, eftersom mina semesterdagar detta år är nästintill slut. :-P

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0