Tebaks i bloggträsket!

Plockade bort min blogg för ett par månader sen, hade varken tid eller lust att skriva just då. Har märkt att jag saknade att blogga och därför är jag här igen!

Just nu är det full rulle i fröken Sandras liv, planerar för fullt inför min älskade mammas 50-årspartaj på lördag, med ca 40 gäster. Jag har nämligen erbjudit mig att laga all mat till buffén! :-O Mamsen tyckte att det vore enkelt att bjuda på exotisk planka eller smörgåstårta... *suck* Man fyller väl ändå bara 50 en gång, då vill man väl inte ha så tråkig mat! Eller?

Så här kommer buffébordet att se ut:

Fransk potatissallad med sockerärtor

Rödbetsallad med senapsvinägrett och fetaost

Grillad fläskfilè och kycklingfilé

Laxrullar med paprika/chili

Kavring med skagenröra

Ruccolapaj med soltorkade tomater

Minipiroger med kantareller och västerbottenost

Smördegsknyten med chorizo

Kall pastasallad med pesto och cocktailtomater

Stor grönsallad

Mozzarella med tomater och olivolja

Tsatziki

Kall bearnaise

Rosa sås med chili

*puh*

Som sagt, mycket att göra! Men kul är det. :-D Hoppas att mamsen får en toppendag!

I övrigt så rullar det på ungefär som vanligt.
Mycket träning just nu, i snitt 4 ggr /vecka försöker jag hinna med. Detta har resulterat i en viktnedgång på 8.8 kg än så länge. *stolt*

Hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0