Waitress?

Nu är det full rulle, mina vänner! Precis avslutat en stressig med kul helg! Jobbade jour från 14.00 fredag till 15.00 lördag, och sen bar det iväg till Gunnebo för att leka servitris! :-)
Sussas gamle farsgubbe fyllde 60, och det skulle serveras mat, kaffe och alkohol till ca 55 gäster.
Var superkul, och allt gick bra, tur bara att söta Miss Å var med och jobbade, annars hade det aldrig gått. Hon har en sjukt bra organisationsförmåga!
Blev dock jättetrött och fick huvudvärk under kvällen och detta skyller jag på stress och vätskebrist.
Meningen var att jag skulle varit kvar och svängt mina lurviga efteråt, men jag var för trött, dessutom höll arbetet på till framåt midnatt, och då var ju övriga gäster redan sådär trevligt förfriskade.. :-P
Hur som helst var värdparet nöjda med vårt jobb, och det kändes kul. Inte en enda tallrik gick i golvet under kvällen, inte illa för en nybörjare, eller hur?!

Söndagen gick åt till att sova, sova och så sova lite till. Jag var sjukt trött hela dagen, och min kära sambo (som för övrigt var en av de härligt förfriskade gästerna på festen kvällen innan) var ordentligt bakis, och låg i sängen mest hela dan me. Frukosten som bestod av nybakade scones intogs kl 16!!! Haha, skojaru vi var sega!

Idag vaknade vi dock mycket utvilade, och tog en promenad i snörusket. Efter lite spagettilunch stack Johan till jobbet, och jag på mattelektion. denna gång handlade matten om vinklar, och det var wätt enkelt! Prov om två veckor, och det lär nog inte bli några problem! :-D

Har även lämnat in min labbrapport och resultat av hemlaboration till Bosse (naturkunskapslärar´n) över mejlen nu. Deadline är på fredag, men lika bra att få det gjort!

I´ve got flow....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0