Sad today...

Usch, tycker inte om när verkligheten hinner ifatt en på det här sättet...Har vetat i många år att min mormor, världens bästa, har MS och någon gång i framtiden kommer bli rullstolsburen och till slut faktiskt dö i sin sjukdom. Men detta har ändå på nåt sätt känts så avlägset... tills idag.
Mormor ringde till sjukhuset idag, har tappat funktionen i höger fot och höger hand, och har blivit inlagd på neurologen tillsvidare... Mormor som verkligen avskyr sjukhus. Ok om hon hade varit gammal, om hon hade levt klart... men hon blev ju pensionär för bara 4 år sedan, det är väl ingen ålder?
Anledningen till att detta tar mig hårt, är att mormor faktiskt är den enda mor/farförlderna som jag någonsin tyckt om, och som brytt sig om mig. Vi är lite mer som polare kan man säga! :-P
Min morfar bor i stan, men honom har jag bara träffat ett fåtal gånger, farfar i Norrköping tappade vi kontakten med för många år sedan och min satkärring till farmor ska vi inte ens börja diskutera för då blir jag aldrig färdig...

Shit, varför ska skiten bara drabba de bästa?

Kommentarer
Postat av: carro barro

Usch vad tråkigt gumman! Tänker på dig, har också sjuka farföräldrar..

2009-01-06 @ 21:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0