Bra helg!

Åter till vardagen! Har haft en helt underbar helg! Längesedan jag hade riktigt superkul en hel helg utan att stressa upp mig inför kommande veckas jobb och annat. Men under denna helg har jag bara kört järnet, skönt!

Fredagen spenderades i Linköping, tog en sväng på IKEA där det höll på att byggas om för fullt, inte lätt att hitta nåt kan jag lova. Tog även en sväng på övriga affärer i Ikano-huset och köpte en superfin klänning på Gina Tricot.
Sedan blev det lunch hos Johans söta mormor i Bestorp, där vi stannade under eftermiddagen. Hon lirade av mig alla mina småpengar, den där Gun är en riktig pokerhaj! Inte illa för en 86-åring, eller hur?
Efter det åkte vi hemåt, där vi avslutade kvällen med tacos och Let´s Dance, och kröp i säng rätt tidigt! :-D

På lördagen var det återigen dags att tillbringa lite tid på vägarna. Sötaste Elin fyllde 25 år dagen innan, och vi hade planerat att kidnappa henne för en shoppingrunda i Norrköping. Hämtade henne runt 9-snåret på morgonen, och sen bar det iväg. Hon fick inte veta förrän halvvägs vart vi skulle, eller varför.
Hon fick en summa pengar av oss att shoppa upp, med vissa förhållningsregler: Hon fick BARA handla åt sig själv, inte till barnen! Detta klarade hon galant, har aldrig sett så mycket påsar på en och samma gång tror jag. :-D
Blev en lång dag med trötta fötter som följd, men guuud vad vi hade kul. Det kändes verkligen som den gamla goda tiden, när man hade all tid i världen att slösa upp med polarna!
Väl hemma igen, fixade vi till oss och åkte tillbaka till Elin för middag och vin, och sen blev det drinkar, melodifestival och utgång! (Tackar gudarna för att Ugglan inte vann, det skulle verkligen ha gett kvällen en negativ klang..)

Sjukt lyckad dag/kväll, längesen vi gjorde nåt sånt ihop. Ge mig mera!!! :-D

Igår blev en skön bakisdag, utan några som helst krav på aktivitet. Johan gick och tränade runt lunchtid, men jag låg kvar i sängen och grisade under tiden. Det var välbehövligt! Somnade runt 21 på kvällen, efter att vi tittat på Wipeout, knäppt men underhållande program!

Nu är det dags för mattelektion och jourjobb, och imorrn konferens och NK-laboration om kolhydrater. Woligt värre!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0